De code in de bestanden dllmain.cpp en dll.h werd geschreven door Divendo en aangepast door Matrebatre. Dit bestand werd geschreven door Matrebatre.
Omdat Dev-C++ niet toestaat dat projectbestanden verplaatst worden, kon ik geen projectbestand meeleveren. Volg daarom deze stappen om zelf een project aan te maken:
- Ga naar File > New > Project en kies voor DLL. Geef ook een goede naam in voor je project voor je verdergaat.
- Sla het project op in deze map.
- Er verschijnen automatisch twee voorbeeldbestanden, dllmain.cpp en dll.h. Deze heb je niet nodig, klik daarom met de rechtermuisknop op hun tabbladen en klik op Close. Kies voor No wanneer het programma vraagt of je ze eerst wilt opslaan.
- Ga naar Project > Add to project om de bestanden dllmain.cpp en dll.h die meegeleverd werden aan je project toe te voegen.
- Ga naar Execute > Compile om je project te compileren.
Veel voorkomend probleem bij het compileren: Er verschijnt een error zonder beschrijving.
Oplossing: Ga naar Compile Log en kijk welke error er staat:
- "g++.exe wordt niet herkend als ...": Je hebt het projectbestand verplaatst. Sluit Dev-C++ en verwijder het project bestand (NIET de .cpp en .h bestanden). Herstart de computer. Maak een nieuw project aan in de juiste map en voeg de oude bestanden toe aan dit project.
- "Kan bestand niet opslaan": De naam van je DLL mag geen spaties bevatten. Ga naar Project > Project Options > Build Options en kies een bestandsnaam zonder spaties.
Deze bestanden zijn onderdeel van deze tutorial:
http://www.game-maker.nl/forums/topic,37263.0